W stolicy Tatr

Aktualności Comments Off 108

Młodzież Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Tarnowie wraz z opiekunami wzięła udział w wycieczce do Zakopanego. Z Tarnowa wyjechaliśmy 19 czerwca wczesnym rankiem. Zakopane przywitało nas letnią piękną bezdeszczową pogodą. Po spotkaniu z przewodnikiem turystycznym, już  pod jego opieką  ruszyliśmy by poznać malowniczą stolicę Tatr. Pobyt w Zakopanem rozpoczęliśmy od wizyty na największej skoczni narciarskiej w Polsce – Wielkiej Krokwi. Na jej szczyt wjechaliśmy wyciągiem i z poziomu najwyższych belek startowych, mogliśmy docenić odwagę trenujących i startujących tam skoczków.

Drugim punktem naszej wizyty w Zakopanym był wyjazd kolejką na Gubałówkę , ze szczytu  której można podziwiać piękną panoramę Tatr,następnie udaliśmy się w kierunku Butorowego Wierchu, częścią szlaku Papieskiego, mijając kaplicę Matki Boskiej Różańcowej. W połowie drogi minęliśmy stację górną wyciągu na Polanie Szymaszkowej. Po do tarciu do Butorowego Wierchu z radością wsiedliśmy na podwójne krzesełka i zjechaliśmy w dół podziwiając wspaniałe widoki.

Następnie udaliśmy się do najstarszego kościółka w Zakopanem, pod wezwaniem Matki Bożej Częstochowskiej oraz na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku.  Niezwykły klimat tej nekropoli tworzą wyjątkowe nagrobki. Większość z nich to niepowtarzalne dzieła sztuki, wykonane w drewnie, kamieniu lub metalu, rzeźbione motywami podhalańskimi. Równie charakterystyczne dla stylu podhalańskiego wnętrza sakralne, młodzież mogła podziwiać w Sanktuarium Matki Bożej „na Krzeptówkach”.

Po spożyciu obiadu, młodzież spacerowała po Krupówkach, zakupując pamiątki, miała również sposobność degustacji góralskich oscypków. Po całodniowej wycieczce w tym pięknym mieście, pełni wrażeń, rozpoczęliśmy ponad trzygodzinną drogę powrotną do Tarnowa.

Opracowała: A. Bartula

Fot. A. Obuszko

Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Tarnowie

Wyszukaj

Powrót na górę

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z ciasteczek. więcej informacji

Ustawienia dotyczące ciasteczek są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka". Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.