Wyprawa do Sandomierza

Aktualności Comments Off 102

14 czerwca 2016 r. uczestnicy Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Tarnowie udali się na całodniową wycieczkę do Sandomierza.

[espro-slider id=391]

Pierwszym punktem wycieczki było  spotkanie z przewodnikiem PTTK i wejście na Bramę Opatowską, gdzie wszystkich zachwyciła panorama Sandomierza i okolic. Następnie udaliśmy się na spacer Podziemną Trasą Turystyczną, gdzie jak głosi legenda dzielna Halina Krępianka oddała swoje życie ratując Sandomierz przed wojskiem tatarskim. Tam też każdy z wycieczkowiczów na pamiątkę własnoręcznie wybił swoją monetę szczęścia. Z Rynku przeszliśmy do gotyckiej Bazyliki Katedralnej. Dużo radości sprawiła nam również  wizyta w Zbrojowni, w której to mogliśmy przymierzyć stroje z dawnych epok. Kolejną atrakcją wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Podziwiając widoki malowniczego Sandomierza odpoczęliśmy i nabraliśmy sił  do dalszego zwiedzania.  Z Bulwarów Wiślanych udaliśmy się do Zamku Sandomierskich, następnie przespacerowaliśmy się lessowym wąwozem Królowej Jadwigi i dotarliśmy pod jeden z najbardziej cennych zabytków Sandomierza – kościół św. Jakuba. Wracając na Rynek przeszliśmy przez przesmyk nazywany Uchem Igielnym. Każdy przechodzący wypowiedział życzenie z myślą, że się ono spełni, gdyż tak głosi legenda. Po obiedzie nadszedł czas powrotu do domu. Zadowoleni, z nowymi doświadczeniami i wiedzą wróciliśmy do Tarnowa.

Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Tarnowie

Wyszukaj

Powrót na górę

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z ciasteczek. więcej informacji

Ustawienia dotyczące ciasteczek są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka". Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.