Piękno i historia Zakopanego

Aktualności Comments Off 69

Z inicjatywy Młodzieży, Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Tarnowie zrealizowało zaplanowaną na jesień wycieczkę integracyjną, był to wyjazd do Zakopanego.

[espro-slider id=1457]

Z Tarnowa wyjechaliśmy w środę 19 października wczesnym rankiem. Zakopane przywitało nas chłodną, ale bezdeszczową pogodą. Po spotkaniu z przewodnikiem turystycznym, już  pod jego opieką  ruszyliśmy by poznać malowniczą stolicę Tatr.
Pobyt w Zakopanem rozpoczęliśmy od wizyty na największej skoczni narciarskiej w Polsce – Wielkiej Krokwi. Na jej szczyt wjechaliśmy wyciągiem i z poziomu najwyższych belek startowych, mogliśmy docenić odwagę trenujących i startujących tam skoczków.

Drugim punktem naszej wizyty w Zakopanem było zwiedzanie  Muzeum Przyrodniczego TPN tzw. Ośrodek Dydaktyczny Tatrzańskiego Parku Narodowego, w którym oglądnęliśmy film przyrodniczy oraz galerię kilkunastu zdjęć porównawczych ukazujących Tatry przed powstaniem Tatrzańskiego Parku Narodowego. Po ciekawej lekcji przyrodniczej udaliśmy się do najstarszego kościółka w Zakopanem, pod wezwaniem Matki Bożej Częstochowskiej oraz  Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku.  Niezwykły klimat tej nekropoli tworzą wyjątkowe nagrobki. Większość z nich to niepowtarzalne dzieła sztuki, wykonane w drewnie, kamieniu lub metalu, rzeźbione motywami podhalańskimi.

Po spożyciu obiadu, młodzież spacerowała po Krupówkach, zakupując pamiątki, miała również sposobność degustacji góralskich oscypków. Po całodniowej wycieczce w tym pięknym mieście, pełni wrażeń, rozpoczęliśmy ponad trzygodzinną drogę powrotną do Tarnowa.

Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Tarnowie

Wyszukaj

Powrót na górę

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z ciasteczek. więcej informacji

Ustawienia dotyczące ciasteczek są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka". Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.